Camper op halen ,verhuizen en vakantie

Vrijdag 10 September was het zo ver en hebben we onze camper opgehaald.
Met dank aan de goede service van Bosma Campers uit Emmer-Compascuum.
Zaterdag 11 sept. ben ik rustig verder gegaan met het overpakken van al onze spullen, en dat viel niet mee.
bij de caravan hadden we een grote voortent waar in we een extra werkblad hadden en een koelkast en diepvries.
Ook hadden we hier een ladekast met kleding, onze schoenen ,schoonmaakmiddelen en stofzuiger staan.
Maar we hebben eigenlijk bijna alles mee kunnen nemen.
Omdat we in de camper een ruimere koelkast met een vriesvak , konden onze lossen koelkast en diepvries naar de     Camper opgehaald, eerst keer tanken.                                      opslag gebracht worden.
                                                                                                  Verder hebben we nog een paar dozen met handdoeken,      beddengoed en prularia bij lieve vrienden kunnen onderbrengen. Maar de rest past er allemaal in , heerlijk.
En s 'avonds hebben we voor het eerst in de camper geslapen. Wat een genot, een bed wat eigenlijk maar 17 cm breder is , maar wat slaapt dat heerlijk.
Een week later op vrijdag 24 September zijn we vertrokken voor een weekje vakantie, Man lief is met een nieuwe opleiding gestart en had vandaag zijn eerste schooldag in Utrecht, dus op naar Utrecht.
Eenmaal in Utrecht aangekomen hebben we samen geluncht.
En daarna was het tijd om naar school te gaan.
Terwijl hij druk aan het blokken was in het klaslokaal , zat ik heerlijk in ons "huis" op de parkeerplaats van het lesgebouw, en heb ik in de omgeving gewandeld.

Toen de les dag voorbij was zijn we naar Harmelen gereden en daar hebben we op een camper parkeerplaats overnacht.
S ' avonds uit eten geweest bij de Kloosterhoeve in Harmelen, Goed begin van de vakantie.

De volgende dag eerst naar de Wit in Schijndel voor een bustent aan de camper.
Omdat we straks in onze camper gaan overwinteren is het fijn dat een voortent hebben waar we wat extra dingen neer kunnen zetten en waar we als we weg willen de bus achter weg kunnen rijden.
We hebben uiteindelijk voor een Bardani Midway Bustent gekozen.

Product informatie:

De Bardani  Midway bustent is een vrijstaande bustent met rechte wanden. Mede hierdoor ontstaat er een royale leefruimte.
De vaste luifel en de wegrolbare voorwand maken het mogelijk om dit nog verder te vergroten.
De aansluithoogte is 180 tot 235 cm.

Veelzijdige Bustent:
De Midway bustent heeft een vaste luifel met zijwanden.
Daarnaast heeft de tent een vast kuipgrondzeil, een deur met een afsluitbaar horraam, getapte naden, permanente ventilatie en extra zware 10 mm deurritsen.

De grote panoramaramen zijn traploos te verduisteren door ritssluitingen.

Stevig uitgevoerde bustent:

De tent is gemaakt van honeycomb polyester met een PU coating.
Samen met de glasfiber boogstokken en de stalen nokstokken weegt de tent net iets meer dan 17 kilogram

De tenthoeken zijn uitgevoerd met stevige spanbanden. Standaard word deze bustent geleverd met draagtas, haringen ,scheerlijnen en een aansluit stok.

Na Schijndel zijn we via binnen wegen( tomtom op snelweg vermijden gezet) richting Hoensbroek gereden waar we niet ver vandaan onderaan de Keutenberg bij camping de Gronselenput aan de haasstad in Geul gekampeerd hebben.

En prachtige camping waar we op het advies van een vriend waren, om daar te komen moesten we de Keutenberg op een helling van 22 %, later bleek dat we er ook op een andere manier hadden kunnen komen. Maar het was voor onze camper een mooie uitdaging en we hebben het gered om boven te komen.
We hebben 2 dagen gekampeerd op de Gronselenput, een mooie camping in het prachte Geul dal.
We hebben vrienden bezocht en lekker gefietst.
Maandag naar Wolfheze gereden waar ons nichtje een caravan heeft op Camping de Lindenhof aan de Wolfheze weg aan de rand van de Veluwe.
Robbert heeft dinsdag bij haar even nieuwe verlichting geplaatst en het gras gemaaid en woensdag kwam onze jongste dochter en zijn we samen terwijl Robbert aan het leren was naar Arnhem geweest. De beide nichten houden erg van lezen dus hebben we bijna elke boeken winkel in Arnhem gezien, wat maar goed was ook want het regende verschrikkelijk die dag.
Donderdag naar Nieuwegein gereden onderweg heerlijk gelopen bij Ede in de buurt.
We hebben overnacht bij Jachthaven Marnemoende aan de Hollandse IJssel, dit is vlak bij Nieuwegein en zit aan de Noordijsseldijk

Vrijdag moest Robbert weer naar school en zijn we na schooltijd weer naar de camperplaats in Harmelen gereden.
rond 20.00 was het in eens donker in de camper, problemen met de accu bleek later.
Zaterdag de accu laten testen en deze bleek inderdaad stuk te zijn, contact gezocht met onze camperdealer en die zou gelijk een accu voor ons klaar zetten.
Nadat we de camper weer bij onze vrienden op de boerderij hadden gezet zijn we met de auto naar Emmer Compascuum gereden en met dank aan de goede service van Camper centrum Bosma hadden we s 'avonds weer stroom.

Oke nog een paar vakantie kiekjes dan.

Camper op de parkeerplaats bij het opleidingsgebouw van Robbert

In Wolfheze Bij Gunilla

Jachthaven Marnemoende aan de Hollandse IJssel

Laatste nachtje op de boerderij.

Maandag 4 oktober zijn we verhuist naar Camping "de Noorde" aan de dijk tussen Zwartsluis en Vollenhove, Oppen Swolle 25.
En hier gaan we overwinteren.
Volgende keer hoop ik ook weer iets meer te vertellen over de ontwikkeling met betrekking tot ons Tiny house.