Up date

T is al weer een flinke tijd geleden dat ik wat op onze blog geschreven heb.
Ik ben sinds eind mei weer gedeeltelijk aan het werk.
Zat vanaf 1 februari 2021 thuis met een burn out.
Ik werk nu ongeveer 2 dagen en doe ook nog een halve dag vrijwilliger werk. 
Hier was ik al mee begonnen voordat ik een baan aangeboden kreeg.
Daarnaast ben ik ook nog mantelzorger, dus de tijd die ik nu vrij ben vul ik met niets doen, lezen en haken.
Vanwege het mooie weer hebben we ook heel veel buiten geleefd en moet ik er eerlijkheid halve bij zegen, ik had ook de vut niet om binnen te zitten in een camper waar het 35 graden was om achter de laptop te kruipen.
Zo wie zo is mij energie level nog erg wisselend.
Wat is er het laatste half jaar allemaal gebeurt.
We zijn op vakantie geweest naar Noorwegen waar we mijn zusje hebben verast toen ze 50 werd.
We kregen van onze dochter en schoonzoon te horen dat we in december Opa en Oma worden, maar ook dat ze een jaar eerder in juni 2023 voor 4 jaar naar Aruba gaan.
En we zijn nog steeds in gesprek met de gemeente.

Ja de gemeente.
Net voor de vakantie nog weer contact gehad met onze tussen persoon.
Hij had gevraagd of hij ons plan mocht voorleggen aan de woningaanjager, natuurlijk mocht hij dat.
Gelijk had hij het ook maar op het bureau van de wethouder neergelegd en beiden waren enthousiast.
Ook heeft hij contact gehad met de partij die de grond waar wij ook belang bij hadden toegezegd had gekregen.
Zij waren gematigd enthousiast, en er zou na de vakantie een kennismakingsgesprek volgen.
Daarbij dacht ik dus nou dat is September, maar nee dat had ik verkeerd gedacht.
De gemeente heeft tot en met september zomerreces en dan moet het plan in oktober toch nog eerst weer door de raad.
Het gesprek zou hoogstens pas in november plaats vinden , maar ik moest er maar van uitgaan dat het pas december zou worden.

Soms word ik er toch wel wat moedeloos van.

Nieuwe mede bewoners

In onze laatste blog schreef ik al dat we opzoek zijn naar enthousiaste mensen die net al wij graag Tiny willen wonen in Zwartewaterland.
Via een oproep in het register voor aspirant tiny house bewoners van Marjolein Jonker heb ik contact gekregen met 2 enthousiaste mensen, zij komen niet uit Zwartewaterland, maar als de rest daar wel vandaan komt zal dit vast geen probleem zijn.
Onlangs kreeg ik een mail van iemand uit Zwartewaterland die ook graag Tiny zou willen wonen , maar dan met een gezin.
Via Tiny house Nederland heb ik ook een oproep gedaan waar ik 1 serieuse reactie op heb gehad.
+ de reactie die ik op de advertentie in het plaatselijke huis aan huis blad heb gezet zit ik nu op 5 met ons er bij 6 enthousiaste mensen.
Hoe dit zich verder gaat ontwikkelen laat ik jullie natuurlijk wel horen. 

Toch Zwartewaterland verlaten.

Afgelopen week zijn we bij een bijeenkomst geweest in Meppel.
Hier komt in een nieuwe wijk ruimte voor particuliere initiatieven.
De groep waar we nu bij geweest zijn wil een aantal de zelfde huisje bouwen om zo de kosten zo laag mogelijk te houden en ze willen graag gebruik maken van de nuts voorzieningen.
Omdat wij graag self supporting willen zijn hebben een mail adres gekregen van nog een andere groep.
Ik heb ze een mail gestuurd en nu maar afwachten.
Natuurlijk willen Zwartwaterland het liefst niet verlaten, maar we willen onze blik toch iets verbreden .
Altijd fijn als ze nog iets achter de hand kunt houden.
Ons doel om in Zwartewaterland te wonen blijft staan.

 

 

Lieve groet,
Robbert en Esther,
Of wel De Mosmannetjes